Ogłoszenie o potrzebie dokonania wyznaczeń lekarzy weterynarii do wykonywania czynności urzędowych i osób do wykonywania czynności pomocniczych na terenie powiatu ełckiego na 2026 r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 listopada 2025

Ogłoszenie

o potrzebie dokonania wyznaczeń lekarzy weterynarii do wykonywania czynności urzędowych i osób do wykonywania czynności pomocniczych na terenie powiatu ełckiego na 2026 r.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ełku w związku z art. 16 ust.1 pkt 1-2 oraz art. 16 ust. 1a ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U. 2024.12 t.j.) ogłasza nabór kandydatów niebędących pracownikami Inspekcji do wykonywania czynności urzędowych w ramach umowy zlecenia

Rodzaj, zakres i miejsce wykonywania czynności:

 

  1. Szczepień ochronnych lub badań rozpoznawczych (5  osób)
  2. Sprawowania nadzoru nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami oraz wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt (5 osób)
  3. Badania zwierząt umieszczanych na rynku, przeznaczonych do wywozu oraz wystawiania świadectw zdrowia (5 osób)
  4. sprawowania nadzoru nad ubojem zwierząt gospodarskich kopytnych, drobiu, zajęczaków
    i zwierząt dzikich utrzymywanych w warunkach fermowych, o których mowa w ust. 1.2-1.4 i 1.6 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
    z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny
    w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. Urz. UE L 139 z 30.04.2004,
    55, z późn. zm. - Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 3, t. 45, str. 14), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 853/2004", w tym badania dobrostanu zwierząt po ich przybyciu do rzeźni, badania przedubojowego i poubojowego, oceny mięsa i nadzoru
    nad przestrzeganiem w czasie uboju przepisów o ochronie zwierząt (w tym badania na użytek własny) w:

Animex FOODS Sp. z o.o. O/Ełk, teren powiatu ełckiego  (30 osób)

  1. Pobieranie próbek do badań w:

Animex Foods Sp. z o.o. O/Ełk, Wild Sp. z o.o. w Ełku, teren powiatu ełckiego (17 osób)

  1. Badanie laboratoryjne mięsa na obecność włośni w:

 Animex Foods Sp. z o.o. O/Ełk, teren powiatu ełckiego (14 osób)

  1. Sprawowanie nadzoru nad rozbiorem, przetwórstwem lub przechowywaniem mięsa i wystawianie wymaganych świadectw zdrowia w:

 Animex Foods Sp. z o.o. O/Ełk  (4 osoby)

Magazyn Centralny ul. Produkcyjna 3 w Ełku (4 osoby)

  1. Badanie mięsa zwierząt łownych w:

 Wild Sp. z o.o. w Ełku (2 osoby)

  1. Prowadzenie kontroli urzędowych w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt – (3 osoby)
  2. Czynności pomocnicze przy badaniu zwierząt rzeźnych i mięsa w:

 Animex Foods  Sp. z o.o. O/Ełk (4 osoby)

Wymagania konieczne do wykonywania czynności o których mowa w pkt od 1 do 9:

- wykształcenie wyższe weterynaryjne,

- posiadanie kwalifikacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d-f, lit. j tiret pierwsze i lit. l oraz pkt 2 lit. a i b, są określone w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ust. 7 lit. j rozporządzenia 2017/625.

Wymagania konieczne do wykonywania czynności o których mowa w pkt 10:

- wykształcenie średnie weterynaryjne,

- posiadanie kwalifikacji zgodnie z rozporządzeniem  MRiRW z dnia 27 lipca 2022 r. w sprawie zakresu czynności  o charakterze pomocniczym wykonywanych przez osoby niebędące pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej oraz kwalifikacji tych osób (Dz. U. 2022.1662 z dnia 2022.08.08).

Wymagane dokumenty i oświadczenia.

1.zgłoszenie wstępnej gotowości do podjęcia czynności z wyznaczenia, o których mowa
w art. 16 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej wraz z załącznikami oraz:

a) dyplom lekarza weterynarii,
b) prawo wykonywania zawodu lekarza,
c) dokumenty potwierdzające kwalifikacje określone w przepisach UE oraz prawie krajowym,
d) dyplom specjalisty z danej dziedziny,

2. oświadczenie zleceniobiorcy
3. oświadczenie ULW
4. oświadczenie kierownika zakładu leczniczego dla zwierząt.

Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.

W przypadku lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji, świadczących usługi weterynaryjne w ramach zakładu leczniczego dla zwierząt, wyznaczenie lekarza weterynarii następuje po uzyskaniu zgody kierownika zakładu leczniczego dla zwierząt, w ramach którego lekarz ten świadczy usługi weterynaryjne.

Wzory wymaganych dokumentów do pobrania: dok. 1, dok. 2, dok. 3, dok.4

Z obowiązku złożenia dokumentów wymienionych w pkt. 1  ppkt. a, c, d zwolnione są osoby, które składały określone dokumenty do PIW w Ełku w poprzednim roku.

 

Osoby zainteresowane powinny złożyć w/w dokumentację w  terminie do 25.11.2025 r.

  1. w sekretariacie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Ełku, ul. Suwalska 46 , pon, śr., czw., pt. w godz. 7:00 – 15:00, wt. w godz. 7:00 – 18:00
  2. drogą mailową na adres: piwelk@elk.piw.gov.pl
  3. listownie na adres: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ełku, ul. Suwalska 46, 19-300 Ełk
  4. poprzez platformę ePUAP, adres skrytki: piwwelku/SkrytkaESP
  5. poprzez e-Doręczenia

Termin realizacji umowy:  01 stycznia 2026 r. – 31 grudnia 2026 r.

Rozpatrywanie wniosków odbędzie się komisyjnie w terminie do 14 dni od daty zakończenia przyjmowania zgłoszeń. Komisja  po rozpatrzeniu i ocenie wniosków sporządzi listę wyznaczonych kandydatów do wyznaczenia spełniających wymogi określone przepisami prawa oraz upubliczni wyniki postępowania.

Wykonywanie czynności, o których mowa powyżej, następuje po zawarciu przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Ełku z osobą wyznaczoną stosownej umowy -zlecenia.

Podstawę wyznaczenia stanowi decyzja administracyjna Powiatowego Lekarza Weterynarii w Ełku określająca rodzaj, miejsce i zakres czynności przekazanych do wykonania. Praca w systemie trzyzmianowym.

Zastrzega się prawo unieważnienia naboru bez podania przyczyn.

 

Ełk, dnia 04.11.2025 r.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:PIW Ełk
Data utworzenia:2025-11-04
Data publikacji:2025-11-04
Osoba sporządzająca dokument:Agnieszka Polowiec
Osoba wprowadzająca dokument:Dorota Kosak
Liczba odwiedzin:63